To posebno lastnost lahko izkoristiš sebi v prid
- in se izgoneš kazni za prehitro vožnjo

V želji po umiritvi prometa ter izboljšanju prometne varnosti se prometna policija in občinska redarstva poslužujejo različnih taktik, s katerimi prežijo na voznike, ki niso pozorni na hitrost svoje vožnje. Pri tem uporabljajo različne merilnike hitrosti oziroma radarje:
Slika
Laserske pištole, s katerimi lahko izmerijo tvojo hitrost že na razdalji 1500 metrov do merilnika.
Slika
Premične oziroma t.i. mobilne radarje, ki so skriti v civilnih vozilih ali skriti ob cesti.
Slika
Stacionarne radarje, ki neprestano merijo hitrost na danem mestu ali cestnem odseku.

A kazni v cestnem prometu so vse prej kot nizke - če po nesreči voziš prehitro, recimo 61 km/h v naselju, boš kaznovan s 120€ kazni. Če pa pred krajevno tablo pozabiš zabremzati in prilagoditi hitrost, se lahko posloviš od 500€! Pri tem policija in redarstva kar tekmujejo v nastavljanju skritih pasti. Kazen največkrat pride po pošti, sam pa se sploh ne zavedaš, kje je bil radar postavljen.

Vendar pa ima večina merilnikov hitrosti posebno lastnost, ki jo lahko izkoristiš sebi v prid. Med delovanjem namreč oddajajo signal, ki ga poseben sprejemnik, opisan v nadaljevanju, lahko zazna in te nanj opozori – da lahko postaneš pozoren na svojo vožnjo in po potrebi prilagodiš hitrost ter se tako izogneš morebitni kazni za prehitro vožnjo.

Na videz preprosta, a izjemno učinkovita naprava,
zazna radar in te nanj opozori

Si predstavljaš, da imaš v vozilu nameščeno napravo, ki te opozarja na skrite merilnike hitrosti oziroma t.i. radarje?

Ta posebna namenska naprava za osebno vozilo, ki ji po domače rečemo "radar detektor", te povsem v skladu z zakonom opozori na skrite merilnike hitrosti, kot kaže slika:
slika
Stvar je sila preprosta: ko zapelješ v območje signala, ki ga oddaja merilnik hitrosti in ga je detektor sposoben zaznati, te z zvočnim in vizualnim obvestilom nanj opozori. Tako lahko še pravi čas pogledaš na števec in po potrebi prilagodiš svojo hitrost - s tem poskrbiš za varnost v cestnem prometu in se obenem izogneš morebitni kazni za prehitro vožnjo.

Podobno, kot mobilne in stacionarne merilnike hitrosti, lahko detektor zazna tudi t.i. lasersko pištolo. Laserski signal, ki ga oddaja merilnik med meritvijo, seže več kot 1200 metrov daleč, čeprav se meritve hitrosti izvajajo na razdalji približno 300 metrov (med policistom in vozilom).
Slika
To pomeni, da je na razdalji dobrega kilometra signal že tako 'širok', da ga je moč zaznati po celotnem vozišču, pa čeprav so bile meritve opravljene na vozilih daleč pred teboj.

Kako se detektor izkaže v praksi,
med vožnjo na slovenskih cestah?

Ne le, da detektor zazna in te opozori na različne vrste merilnikov hitrosti, kot je to razvidno iz spodnjega videa - kot vozniku ti omogoča, da lahko po potrebi prilagodiš svojo hitrost. Klikni na sredino spodnje slike za pričetek predvajanja videa, da vidiš, kako se izkaže radar detektor, kakršnega uporablja minister:
OPOZORILO: radar detektor ni namenjen namernemu kršenju cestnoprometnih predpisov temveč v izogib nepotrebnim kaznim, kadar zaradi lastne nepozornosti nehote spregledaš omejitev hitrosti. Vselej se drži predpisov in poskrbi za svojo varnost in varnost ostalih udeležencev v prometu.

Katere merilnike hitrosti je detektor
sposoben zaznati, v Sloveniji?

Ker se tehnologija delovanja merilnikov hitrosti od proizvajalca do proizvajalca rahlo razlikuje, je dobro vedeti, katere signale oziroma merilnike je detektor sposoben zaznati.

Tehnično gledano je detektor sposoben zaznati signale na frekvenčnih območjih X-Band (9.900 GHz ± 50 MHz, 10.525 GHz ± 50 MHz), Ku-Band (13.450 GHz ± 50 MHz), K-Band (24.150 GHz ± 100 MHz), Ka-Band (34.700 GHz ± 1.300 MHz) ter laserske spektralne dolžine 800 - 1100 nm. Vendar je zaznavanje odvisno tudi od jakosti ter impulza signala.

Za lažjo predstavo, kaj to dejansko pomeni, so v spodnji tabeli zajeta tudi vozila v katerih so nameščeni merilniki hitrosti, katere je detektor preverjeno sposoben zaznati. Zaradi pogoste menjave nekatera vozila žal manjkajo, nekatera pa danes niso več v uporabi, vendar so za boljšo orientacijo še vedno prisotna na seznamu:


Hyundai i30 - MultaRadar C, 24.1 GHz
Ramet AD9, 34.0 GHz
Renault Clio - MultaRadar C, 24.1 GHz
MultaRadar C, 24.1 GHz
Renault Clio - Multanova 6F , 34.3 GHz
Multanova 6F , 34.3 GHz
Škoda Roomster - MultaRadar C, 24.1 GHz
TraffiPatrol XR, 904 nm
Renault Kangoo - Multanova 6F , 34.3 GHz
CAM ARH-S1, 905 nm - 160 merilnikov na Madžarskem!
VW Up - MultaRadar C, 24.1 Gh
Ultralyte Compact, 904 nm

Kot je razvidno iz seznama, radar detektorji zaznajo signale najpogostejših dopplerskih merilnikov hitrosti, ki so nameščeni v stacionarnih ohišjih ali skriti v vozilih, med katere v Sloveniji sodijo: Ramet AD9, MultaRadar C, Multanova 6F ter laserska merilnika Traffipatrol XR in Ultralyte Compact.

POZOR: vseeno obstajajo merilniki hitrosti, ki oddajajo signal, katerega detektorji niso sposobni zaznati oziroma zaznati pravočasno. To sta dopplerska merilnika MultaRadar CD (mobilni radar) ter MultaRadar SD580 (stacionarni superradar) ter nekatere laserske pištole, ki uporabljajo valovno dolžino 905nm.

Zavedati se je treba, da je detektor le elektronska naprava, ki zaznava signale, prisotne v zraku, kar pomeni, da ni nezmotljiv. Zato lahko v nekaterih situacijah, ki jih povzročajo zunanji dejavniki, signalizira pozno ali pa sploh ne - to ni posledica nepravilnega delovanja naprave, temveč fizikalnih zakonov pri oddajanju in sprejemanju signalov.

Najbolj prodajani Kiyo detektor ima novega naslednika

Kljub temu, da številni Slovenci še vedno prisegajo na uporabo detektorja Kiyo E-265Plus, katerega uporablja tudi minister in kateri je bil prikazan v zgornjem demonstracijskem videu, pa je sedaj na voljo še izboljšan detektor Kiyo VTX950GPS. Izboljšan sprejemnik signalov in vgrajen GPS sprejemnik mu namreč omogočata dodatne funkcionalnosti:
Kiyo E-265Plus
Kiyo VTX950GPS
Kiyo E-265Plus
modelno leto 2015
Kiyo VTX950GPS
modelno leto 2020
Kiyo
E-265Plus

modelno leto 2015
Kiyo
VTX950GPS

modelno leto 2020
ZAZNAVANJE ZAZNAVANJE
Laserska pištola:
senzor
Laserska pištola:
senzor
Mobilni radar v vozilu:
senzor
Mobilni radar v vozilu:
senzor
Mobilni radar na trinožniku:
senzor
Mobilni radar na trinožniku:
senzor
Stacionarni radar:
senzor
Stacionarni radar:
senzor + GPS baza
Sekcijski radar Sekcijski radar:
GPS baza
Kamera rdeče luči semaforja Kamera rdeče luči semaforja:
GPS baza
OPOZARJANJE OPOZARJANJE
Tonsko opozarjanje Govorno + tonsko opozarjanje
LED zaslon, 4 jakosti signala OLED zaslon, 6 jakosti signala
Auto-Mute funkcija Auto-Mute funkcija
Highway/City funkcija Highway/City funkcija
Filtriranje lažnih alarmov Filtriranje lažnih alarmov:
GPS baza + hitrost vožnje
Prikaz dejanske hitrosti vožnje Prikaz dejanske hitrosti vožnje
RAZLIKA V DELOVANJU
CENA in NAROČILO
nižje na strani

Detektor VTX950GPS ima zaradi izboljšane tehnologije in vgrajenega GPS sprejemnika tudi določene nove funkcionalnosti, ki so prikazane v spodnjem video posnetku:
Pojasnilo informacij, prikazanih na zaslonu - klikni na sredino slike za predvajanje.
  • VTX950GPS ima izboljšano zaznavanje in posledično tudi večji domet, da še prej zazna radar
  • Opozarja tudi na MultaRadar SD580 superradarje, sekcijske radarje in kamere rdeče luči, ki sploh ne oddajajo signala oziroma katerih signal ni zaznaven, torej jih detektorji ne morejo zaznati in te nanje opozoriti
  • OLED zaslon omogoča še lažje odčitavanje, pri tem pa je še prijaznejše tudi samo zvočno opozarjanje
  • Za razliko od modela E-265Plus ima tudi digitalni prikaz realne hitrosti vožnje, in to do 1 km/h natančno, da v vsakem trenutku točno veš, s kakšno hitrostjo se pelješ
  • VTX950GPS pa omogoča tudi več načinov filtracije t.i. lažnih alarmov, da te detektor npr. opozarja le nad določeno hitrostjo vožnje - več o tem spodaj

GPS tehnologija omogoča detektorju VTX950GPS pravočasno opozarjanje na radarje, ki ne oddajajo nikakršnega signala. Te radarje, ki jih vidiš na spodnji sliki, detektorji, vključno s Kiyo E-265Plus, niso sposobni zaznati oziroma te nanje opozoriti, saj ne oddajajo nikakršnega signala oziroma signal ni zaznaven.
nezaznavni radarji
Sekcijski merilniki, merilniki hitrosti in kamere prevožene rdeče luči v križišču, ki delujejo na indukcijsko zanko v vozišču, ne oddajajo signalov in jih tako ni mogoče zaznati.
Glede na to, da ti merilniki ne oddajajo signalov, ki bi jih bilo mogoče zaznati, to težavo elegantno reši GPS baza merilnikov. Ker ima VTX950GPS prednaloženo bazo teh merilnikov, te lahko nanje opozori že 750 metrov prej.

To pomeni, da čeprav detektor VTX950GPS, tako kot vsi drugi, ne zazna ljubljanskih "nezaznavnih superradarjev", te na podlagi omenjene GPS baze nanje vseeno pravočasno opozori!

Kateri Kiyo detektor izbrati?

Po mnenju uporabnikov se uporaba detektorja Kiyo E-265Plus hitro obrestuje pri relacijski vožnji – to je vožnja na najpogostejših relacijah v lokalnem okolju, kot na primer relacija dom-služba, dom-trgovina itd., kjer veš, da so lahko prisotne tudi skrite pasti oziroma skriti radarji policije in mestnega redarstva.

Pomembno je vedeti, da radar detektor lahko zazna tudi signal drugih radarskih senzorjev gibanja, kakršnega recimo uporabljajo avtomatska vhodna vrata bencinske črpalke. Ker je ta signal prisoten neposredno ob cestišču in je popolnoma enak signalu merilnika hitrosti, ga bo detektor pravilno zaznal – a ker v tem primeru ne gre za merilnik hitrosti oziroma radar, takšnemu opozorilu rečemo 'lažni alarm'.

In ker so lokacije morebitnih lažnih alarmov pri relacijski vožnji hitro znane, lahko opozorila detektorja na teh mestih preprosto ignoriraš. Pri vseh ostalih opozorilih pa le pogledaš na števec in po potrebi prilagodiš hitrost - in se mimo radarja odpelješ brez kazni. Vsak dan, vsak teden, vsak mesec, vse leto. Brez kazni.

Tako večina še danes prisega na uporabo radar detektorja Kiyo E-265Plus. Njegova priljubljenost ne temelji zgolj na ugodni ceni - je namreč zelo enostaven za uporabo in odčitavanje ter ima dovolj zmogljiv sprejemnik, da pravočasno zazna v tabeli naštete merilnike hitrosti.

Če pa se pogosto voziš po nepoznanih krajih, kjer ne poznaš niti lokacij stacionarnih radarjev, prav tako pa ti niso znane lokacije lažnih alarmov, je priporočena uporaba naprednejšega radar detektorja Kiyo VTX950GPS.

Kiyo VTX950GPS namreč opozori tudi na vse stacionarne merilnike hitrosti, katere ima shranjene v GPS bazi. Tako lahko opozori tudi na MultaRadar SD580 superradarje, sekcijske radarje in kamere rdeče luči, ki sploh ne oddajajo signala oziroma katerih signal ni zaznaven.

Tako kot E-265Plus tudi detektor VTX950GPS ponuja 2 enostavna načina za filtriranje lažnih alarmov. Hkrati pa mu GPS tehnologija mogoča še dodaten način, poimenovan Smart-mute.

Dodatna funkcija Smart-mute omogoča, da detektor zvočno opozarja le v primeru, če je hitrost dejanske vožnje višja od prednastavljene hitrosti. To funkcijo lahko nastaviš denimo tako, da te detektor zvočno opozarja le, kadar voziš s hitrostjo nad 60 km/h. Torej, kadar se v naselju voziš po predpisih, je detektor tiho in opozarja le vizualno na zaslonu - v kolikor pa se spozabiš in prekoračiš nastavljeno hitrost, pa se detektor oglasi. In takrat le pogledaš na števec ter prilagodiš hitrost.

Kateri detektor torej izbrati?
Kiyo E-265Plus – če se pretežno voziš na stalnih relacijah
Kiyo VTX950GPS – če se pogosto voziš po nepoznanih krajih

Odzivi uporabnikov detektorja Kiyo E-265Plus

Milan
Slika Preverjen uporabnik
"Naprava je uporabna, že nekajkrat me je opozorila na radar, moraš pa biti zelo pozoren, ker včasih ni veliko časa za reakcijo. Zadeva se kar pogosto oglaša ob cestni merilnih napravah za opozarjanje na hitrost, zato se potem na te zvoke navadiš in moraš biti ob vsakem alarmu pozoren na vzrok."

Marko
Slika Preverjen uporabnik
"Mene je že trikrat rešil in sem si vloženi denar že davno povrnal. In tukaj ne gre za neko srečo ali pa kaj podobnega saj me je rešil tako pred belim kangujem kot policijskim radarjem."

Martin
Slika Preverjen uporabnik
"Samo pozitivno. Vedno opozarja tako pravočasno, da kot voznik še vedno lahko odreagiraš. Do sedaj me je rešil najmajn dve (zanesljive in ne majhne) kazni, do katere pa ni prišlo."

Tadej
Slika Preverjen uporabnik
"Res super zadeva. Že prvi dan me je rešil, pa sploh še nisem vedel zakaj piska, tako, da sva skolegom kar pogledala, ko sva zagledala stacionarni radar v Kangoo-ju."

Moraš ga preizkusiti
- v primeru nezadovoljstva dobiš povrnjeno celotno kupnino

Radar detektor znamke Kiyo je najverjetneje edini detektor, ki ga lahko polnih 30 dni le brezskrbno preizkušaš - da se prepričaš, kako zazna okoliške merilnike hitrosti, oziroma da spoznaš, kakšne koristi ti prinaša.

Slika In če te v 30 dneh uporabe ne bi navdušil, ga lahko brez slabe vesti pošlješ nazaj na naslov KOSSIKA d.o.o., Češnjevek 7, 4207 Cerklje na Gorenjskem - in to brez originalne embalaže, če bi jo zavrgel. Povrnjeno pa dobiš celotno kupnino.

Ker je Kiyo eden izmed najkakovostnejših detektorjev tudi kar se tiče same izdelave, je zagotovljeno 1-letno obdobje, v katerem vse okvare detektorja odpravimo brezplačno – tudi tiste, ki bi jih drugi proizvajalci označili za malomarno ravnanje in jih ne bi hoteli odpraviti.

Naj se nehote odlomi nosilec ali pretrga napajalni kabel, okvare odpravimo brezplačno.

Odločitev, ki jo je vredno sprejeti
še preden ponovno naletiš na radarsko kontrolo

Prav nobenega tveganja nimaš, in prav nobenega razloga, da ne bi preizkusil radar detektorja, kateri te opozori na merilnike hitrosti policije in redarstev - da lahko po potrebi prilagodiš svojo hitrost, z vožnjo ne ogrožaš drugih udeležencev prometa in se izogneš morebitni kazni za prehitro vožnjo.

Kiyo E-265Plus
za vožnjo na stalnih relacijah
Kiyo VTX950GPS
za vožnjo po nepoznanih krajih
Kiyo
E-265Plus

za vožnjo na stalnih relacijah
Kiyo
VTX950GPS

za vožnjo po nepoznanih krajih
Kiyo E-265Plus
Kiyo VTX950GPS
89,90€
Na zalogi še:
razprodano
219,90€
Na zalogi še:
razprodano
Klikni za Naročilo
Klikni za Naročilo
Garancija: pripada ti preizkusno 30-dnevno obdobje in 1-letna garancija na kvaliteto
Dostava in plačilo: s Pošto Slovenije, plačaš lahko po predračunu ali po povzetju
Proizvaja: Laser Technologies Kft., Textilgyári út 3., 6725 Szeged, Madžarska
Prodaja in servis: KOSSIKA d.o.o., Češnjevek 7, 4207 Cerklje na Gorenjskem, Slovenija

Torej, klikni na zgornji gumb "Klikni za Naročilo" - odprla se bo enostavna naročilnica, kamor vpišeš vse potrebne podatke za račun in dostavo, potrdilo o naročilu in morebitne podatke za plačilo pa boš nato prejel tako po e-pošti kot SMSu.

Naročeni detektor bo nato skrbno zapakiran in odposlan s Pošto Slovenije v roku 5 delovnih dni – ali po dogovoru na določen dan, če te trenutno ni doma in ti tako bolj ustreza. Detektor lahko plačaš šele na dan prevzema paketa - z gotovino, v večjih mestih pa so poštarji opremljeni tudi s POS terminali.
-->

Pogosta vprašanja

+ Je radar detektor sploh dovoljen?
Uporaba radar detektorja je tudi po zadnji spremembi zakona ZPrCP (24.7.2021) dovoljena. Radar detektor imaš lahko brez skrbi nameščen na vetrobranskem steklu, na očeh policistom. Žal pa je uporaba prepovedana v Avstriji, Italiji ter na Hrvaškem.

+ Kako hitro radar detektor zazna radar?
Kiyo E-265Plus te na večino merilnikov hitrosti opozori že vsaj 100 do 300 metrov prej. Pri nekaterih novejših stacionarnih merilnikih hitrosti na avtocesti, ki so usmerjeni pod določenim kotom in imajo zelo šibek signal, se lahko zgodi, da bo detektor merilnik zaznal kasneje kot sicer. V tem primeru je priporočljiva namestitev detektorja na vetrobransko steklo pod vzvratno ogledalo.

POZOR: obstajajo merilniki hitrosti, ki oddajajo signal, katerega detektorji niso sposobni zaznati oziroma zaznati pravočasno. To sta dopplerska merilnika MultaRadar CD (mobilni radar) ter MultaRadar SD580 (stacionarni superradar) ter nekatere laserske pištole, ki uporabljajo valovno dolžino 905nm.

Zavedati se je treba, da je detektor le elektronska naprava, ki zaznava signale, prisotne v zraku, kar pomeni, da ni nezmotljiv. Zato lahko v nekaterih situacijah, ki jih povzročajo zunanji dejavniki, signalizira pozno ali pa sploh ne - to ni posledica nepravilnega delovanja naprave, temveč fizikalnih zakonov pri oddajanju in sprejemanju signalov.

+ Na forumu sem prebral, da detektor ne zazna laserskih pištol - je to res?
Prvi detektorji pri nas so prihajali iz Amerike, zaradi česar njihove nastavitve niso popolnoma ustrezale evropskim razmeram. Najnovejši detektorji Kiyo, proizvedeni za evropski trg, brez težav zaznajo laserske pištole kot je Traffipatrol XR. Res pa je, da je zaznavanje redko uporabljene pištole TruCam LTI, ki deluje na valovni dolžini 905nm, vprašljivo.

+ Je res, da je že prepozno, ko detektor zazna lasersko pištolo?
Laserski signal, ki ga oddajajo laserske pištole med meritvijo, sega več kot kilometer daleč, meritev pa je merodajna na razdalji do 1500 metrov. Kljub temu se večina meritev opravi na razdalji od 300 do 500 metrov med vozilom in merilnikom-policistom.

Ko detektor zazna signal, pred tabo pa vozijo druga vozila, pomeni, da je bilo pomerjeno eno izmed vozil pred teboj. Če pa daleč pred tabo ni nikogar, je večja verjetnost, da je bilo pomerjeno tvoje vozilo. V tem primeru lahko, ko detektor začne piskati, v kolikor je to mogoče, zapelješ na izvoz oziroma vozilo varno ustaviš ob cesti in počakaš nekaj minut, da veljavnost meritve poteče.

+ Baje detektorji piskajo tudi, kadar za cesto ni radarja. To drži?
Mobilni in stacionarni radarji delujejo na frekvenci 24.1 GHz – to je frekvenca, ki se uporablja pri senzorjih zaznavanja gibanja, tudi pri avtomatskih vratih trgovin. Zato je mogoče, da v urbanih središčih detektor zazna lažni signal avtomatskih vrat, katera se nahajajo ob cesti.

Ker pa se večina voznikov vozi predvsem na stalnih relacijah, kot recimo dom-služba ali dom-trgovina, lažni alarmi niso tak problem, kot se mogoče zdi. Kupci pravijo, da bolje kakšno opozorilo več, kot pa kakšna kazen več. Lažni alarmi so tako odvisni predvsem od relacije vožnje – in ravno zato ti je na voljo 30-dnevna garancija na zadovoljstvo, da lahko brez vsakršnega tveganja preizkusiš detektor na svojih relacijah in se prepričaš, da lažni alarmi niso problem.

Detektorju VTX950GPS pa dodatna funkcija Smart-mute omogoča tudi, da detektor zvočno opozarja le v primeru, če je hitrost dejanske vožnje višja od prednastavljene hitrosti. To funkcijo lahko nastaviš denimo tako, da te detektor zvočno opozarja le, kadar voziš s hitrostjo nad 60 km/h. Torej, kadar se v naselju voziš po predpisih, je detektor tiho in opozarja le vizualno na zaslonu - v kolikor pa se spozabiš in prekoračiš nastavljeno hitrost, pa se detektor oglasi. In takrat le pogledaš na števec ter prilagodiš hitrost.

+ Kakšna je razlika med modelom detektorja E-265Plus in VTX950GPS? Katerega mi priporočate?
Po novem se v Sloveniji postavljajo tudi stacionarni radarji, kamere prevožene rdeče luči v križišču ter sekcijski radarji, ki pa ne oddajajo nobenih signalov, zato jih ni mogoče zaznati s sprejemnikom laserskih in radarskih signalov. V tem primeru pride v poštev detektor s podporo navigacije oziroma GPSa, kakršen je model VTX950GPS, ki omogoča, da detektor zazna lokacijo vozila in opozori tudi na točke meritev oziroma merilnike iz baze, ki je prednaložena na detektorju.

Ker GPS zaznava tudi hitrost vožnje vozila, ima detektor določene dodatne funkcije, da recimo ne opozarja na signale pri vožnji pod določeno hitrostjo.

P. S.:
Nobenega tveganja nimaš, in prav nobenega razloga, da ne bi preizkusil radar detektorja, kateri te opozori na merilnike hitrosti policije in redarstev - da lahko po potrebi prilagodiš svojo hitrost, z vožnjo ne ogrožaš drugih udeležencev prometa in se izogneš morebitni kazni za prehitro vožnjo.

Klikni tukaj in oddaj naročilo - odprla se bo stran s ponudbo detektorjev, kjer izbereš ustrezen detektor in oddaš naročilo.