Pogosta vprašanja in odgovori
Če imaš vprašanje, na katerega ne najdeš odgovora spodaj, nam lahko pišeš na
info-si@radardetektor.si.
+ Je radar detektor sploh dovoljen?
Uporaba radar detektorja je tudi po zadnji spremembi zakona ZPrCP (24.7.2021) dovoljena. Radar detektor imaš lahko brez skrbi nameščen na vetrobranskem steklu, na očeh policistom. Žal pa je uporaba prepovedana v Avstriji, Italiji ter na Hrvaškem.
+ Kako hitro radar detektor zazna radar?
Kiyo E-265Plus te na večino merilnikov hitrosti opozori že vsaj 100 do 300 metrov prej. Pri nekaterih novejših stacionarnih merilnikih hitrosti na avtocesti, ki so usmerjeni pod določenim kotom in imajo zelo šibek signal, se lahko zgodi, da bo detektor merilnik zaznal kasneje kot sicer. V tem primeru je priporočljiva namestitev detektorja na vetrobransko steklo pod vzvratno ogledalo.
POZOR: obstajajo merilniki hitrosti, ki oddajajo signal, katerega detektorji niso sposobni zaznati oziroma zaznati pravočasno. To sta dopplerska merilnika MultaRadar CD (mobilni radar) ter MultaRadar SD580 (stacionarni superradar) ter nekatere laserske pištole, ki uporabljajo valovno dolžino 905nm.
Zavedati se je treba, da je detektor le elektronska naprava, ki zaznava signale, prisotne v zraku, kar pomeni, da ni nezmotljiv. Zato lahko v nekaterih situacijah, ki jih povzročajo zunanji dejavniki, signalizira pozno ali pa sploh ne - to ni posledica nepravilnega delovanja naprave, temveč fizikalnih zakonov pri oddajanju in sprejemanju signalov.
+ Na forumu sem prebral, da detektor ne zazna laserskih pištol - je to res?
Prvi detektorji pri nas so prihajali iz Amerike, zaradi česar njihove nastavitve niso popolnoma ustrezale evropskim razmeram. Najnovejši detektorji Kiyo, proizvedeni za evropski trg, brez težav zaznajo laserske pištole kot je Traffipatrol XR. Res pa je, da je zaznavanje redko uporabljene pištole TruCam LTI, ki deluje na valovni dolžini 905nm, vprašljivo.
+ Je res, da je že prepozno, ko detektor zazna lasersko pištolo?
Laserski signal, ki ga oddajajo laserske pištole med meritvijo, sega več kot kilometer daleč, meritev pa je merodajna na razdalji do 1500 metrov. Kljub temu se večina meritev opravi na razdalji od 300 do 500 metrov med vozilom in merilnikom-policistom.
Ko detektor zazna signal, pred tabo pa vozijo druga vozila, pomeni, da je bilo pomerjeno eno izmed vozil pred teboj. Če pa daleč pred tabo ni nikogar, je večja verjetnost, da je bilo pomerjeno tvoje vozilo. V tem primeru lahko, ko detektor začne piskati, v kolikor je to mogoče, zapelješ na izvoz oziroma vozilo varno ustaviš ob cesti in počakaš nekaj minut, da veljavnost meritve poteče.
+ Baje detektorji piskajo tudi, kadar za cesto ni radarja. To drži?
Mobilni in stacionarni radarji delujejo na frekvenci 24.1 GHz – to je frekvenca, ki se uporablja pri senzorjih zaznavanja gibanja, tudi pri avtomatskih vratih trgovin. Zato je mogoče, da v urbanih središčih detektor zazna lažni signal avtomatskih vrat, katera se nahajajo ob cesti.
Ker pa se večina voznikov vozi predvsem na stalnih relacijah, kot recimo dom-služba ali dom-trgovina, lažni alarmi niso tak problem, kot se mogoče zdi. Kupci pravijo, da bolje kakšno opozorilo več, kot pa kakšna kazen več. Lažni alarmi so tako odvisni predvsem od relacije vožnje – in ravno zato ti je na voljo 30-dnevna garancija na zadovoljstvo, da lahko brez vsakršnega tveganja preizkusiš detektor na svojih relacijah in se prepričaš, da lažni alarmi niso problem.
Detektorju VTX950GPS pa dodatna funkcija Smart-mute omogoča tudi, da detektor zvočno opozarja le v primeru, če je hitrost dejanske vožnje višja od prednastavljene hitrosti. To funkcijo lahko nastaviš denimo tako, da te detektor zvočno opozarja le, kadar voziš s hitrostjo nad 60 km/h. Torej, kadar se v naselju voziš po predpisih, je detektor tiho in opozarja le vizualno na zaslonu - v kolikor pa se spozabiš in prekoračiš nastavljeno hitrost, pa se detektor oglasi. In takrat le pogledaš na števec ter prilagodiš hitrost.
+ Kakšna je razlika med modelom detektorja E-265Plus in VTX950GPS? Katerega mi priporočate?
Po novem se v Sloveniji postavljajo tudi stacionarni radarji, kamere prevožene rdeče luči v križišču ter sekcijski radarji, ki pa ne oddajajo nobenih signalov, zato jih ni mogoče zaznati s sprejemnikom laserskih in radarskih signalov. V tem primeru pride v poštev detektor s podporo navigacije oziroma GPSa, kakršen je model VTX950GPS, ki omogoča, da detektor zazna lokacijo vozila in opozori tudi na točke meritev oziroma merilnike iz baze, ki je prednaložena na detektorju.
Ker GPS zaznava tudi hitrost vožnje vozila, ima detektor določene dodatne funkcije, da recimo ne opozarja na signale pri vožnji pod določeno hitrostjo.